Valokeilassa Jussi Rissanen

Jussi on upseeritaustansa lisäksi koulutukseltaan ekonomi ja hän on kokenut myyntialan ammattilainen. Hän on toiminut useissa eri myyntijohtajan tehtävissä sekä valmentanut myyntiä ja sen johtamista yli 15 vuoden ajan. Rissanen on tunnettu loistavana, energisoivana ja erityisen inspiroivana valmentajana ja puhujana. Lisäksi hän on Suomen suosituimman myyntiaiheisen Myyntiradio-podcastin isäntä ja sielu.

Jussi kokee inhimillisyyden taajuuden myynnissä tässä hetkessä tärkeäksi teemaksi, sillä ostamisen muutos on ollut nopeampi, kuin koskaan.

– Tämä muutos on muuttanut myymistä enemmän kuin koskaan. Samaan aikaan myyjiltä vaaditaan entistä enemmän. Hyvä ihminen = Hyvä myyjä on relevantimpi, kuin koskaan. Hyvän itsetuntemuksen ja oman arvon tuntevan myyjän tunnistaa, Rissanen kertoo.

Jussin mukaan myyntiin kuuluu tänä päivänä hyvinkin paljon.

– Samaan aikaan myyntiä mystifisoidaan edelleenkin liikaa. 80 % tuloksesta syntyy ilmestymisestä paikalle! Myynti on palveluammatti, jossa korostuu asiakkaan ongelmien ratkaisu tuotteiden ja palveluiden avulla. B2B-myynti on lopulta H2H-myyntiä ja tätä ei tule unohtaa, vaan siihen tulee satsata entistä enemmän, hän muistuttaa.

SalesDayssa pääsemme kuulemaan Jussin näkökulmia paneelikeskustelun lisäksi myös ”Myynnin neljä kulmakiveä: Luottamus, arvostus, oppiminen ja innostus” -asiantuntijapuheenvuoron merkeissä.

”Kaikki mitä näemme ympärillämme on joku myynyt.” – Jussi Rissanen