Jussi kokee inhimillisyyden taajuuden myynnissä tässä hetkessä tärkeäksi teemaksi, sillä ostamisen muutos on ollut nopeampi, kuin koskaan.
– Tämä muutos on muuttanut myymistä enemmän kuin koskaan. Samaan aikaan myyjiltä vaaditaan entistä enemmän. Hyvä ihminen = Hyvä myyjä on relevantimpi, kuin koskaan. Hyvän itsetuntemuksen ja oman arvon tuntevan myyjän tunnistaa, Rissanen kertoo.
Jussin mukaan myyntiin kuuluu tänä päivänä hyvinkin paljon.
– Samaan aikaan myyntiä mystifisoidaan edelleenkin liikaa. 80 % tuloksesta syntyy ilmestymisestä paikalle! Myynti on palveluammatti, jossa korostuu asiakkaan ongelmien ratkaisu tuotteiden ja palveluiden avulla. B2B-myynti on lopulta H2H-myyntiä ja tätä ei tule unohtaa, vaan siihen tulee satsata entistä enemmän, hän muistuttaa.
SalesDayssa pääsemme kuulemaan Jussin näkökulmia paneelikeskustelun lisäksi myös ”Myynnin neljä kulmakiveä: Luottamus, arvostus, oppiminen ja innostus” -asiantuntijapuheenvuoron merkeissä.
”Kaikki mitä näemme ympärillämme on joku myynyt.” – Jussi Rissanen