Myynnin johtamisen yliopettaja, KTT Pia Hautamäki perusti SalesDayn vuonna 2016, sillä hänestä tuntui että Suomesta uupui vastaavanlainen tapahtuma. Koronaviruspandemian ajaessa monet myynti-ihmiset omassa työssään hyvin yksinäiseen tilanteeseen, nousi tämän vuoden teemaksi valittu Inhimillinen taajuus myynnissä hänestä entistäkin tärkeämmäksi aiheeksi. On tärkeää ymmärtää, missä ympäristössä oma yritystoiminta pyörii ja minkä tyyppistä inhimillisen taajuuden rakentamista myyntityössä tarvitaan, Pia kertoo.
Digitalisaation vallatessa myyntityötä koko ajan enemmän, tarvitaan Pian mukaan asiakkaan ja asiakastiimin apuna edelleen kohtaamisia kasvokkain. Inhimillisen taajuuden löytäminen ihmiseltä ihmiselle digitaalisissa kanavissa haastaa meitä monia, jonka takia inhimillisen taajuuden löytäminen onkin tässä hetkessä hyvin tärkeä teema.
Inhimillisen taajuuden synnyttäminen ja sen rakentaminen ei liity vain myyjän ja asiakkaan välisiin suhteisiin. On tärkeää saada synnytettyä inhimillinen taajuus myös asiakkaan tiimin ja myyntiorganisaation välille, jotta ymmärrämme toisiamme myös ihmisinä.
Jotta myyntiorganisaatiossa saadaan koottua oikeanlainen tiimi eri asiakastarpeita varten, tarvitaan omassa organisaatiossa oikeanlaisen inhimillisen taajuuden rakentamista. Kun ajatellaan ihmisenä olemisen kokonaisuutta ja inhimillisen taajuuden rakentamisen kysymyksiä, ovat ne todella matalan organisaation tunnusmerkistöjä. Tulevaisuuden näkökulmasta nämä tulevat olemaan tärkeitä kilpailuetutekijöitä myös kansainvälisessä kaupankäynnissä.
Pia muistuttaa, että inhimillistä taajuutta rakennetaan myös esimerkiksi sosiaalisessa mediassa ja esimiestoiminnassa, psykologisen turvallisuuden nivoutuessa tämän kaiken ympärille. Puhutaan sitten myyntityöstä tai myyntijohtamisesta, viime kädessä ihminen on se, joka ratkaisee. Digitaalisenkin vuorovaikutuksen taustalla on aina ihminen, hän summaa.
Lue Pian esittelystä lisää!