Ohjelma

Torstai 16.1.2020

8:30-10:00

Ilmoittautuminen ja aamiaista sekä tutustumista

Tampereen yliopiston keskustakampus
Päätalo, Kalevantie 4

Päätalon 1. kerroksen pääaula sekä 2. kerroksen muotokuva-aula

10:00-10:30

Viestinnän strateginen rooli ja tehtävä uudessa yliopistossa ja korkeakouluyhteisössä

Tampereen yliopiston rehtori Mari Walls

Päätalon 2. kerros, sali A1

 

10:30-11:30

Keynote: Mainetta dialogin kautta

Finlaysonin luova johtaja Jukka Kurttila haastaa ajattelemaan mainetyötä uudella tavalla.

Finlayson uudisti brändiään, lanseerasi Tom of Finland -lakanasarjan ja ryhtyi herättämään yhteiskunnallista keskustelua ja haastamaan kilpailijoitaan näkyvästi. Tämän seurauksena yritys singahti parissa vuodessa konservatiivisesta keskikastista Suomen maineikkaimpien yritysten joukkoon.

Millaisia tietoisia valintoja ja muutoksia yrityksen mainetyössä tehtiin ja miksi? Miten varauduttiin rohkeiden kampanjoiden ja keskustelun aloitusten mahdollisiin seurauksiin? Tuliko seurauksia? Miten niitä käsiteltiin? Entä mitä yliopistoissa voitaisiin tehdä nykyistä rohkeammin? Pitäisikö meidän olla nykyistä rohkeampia ja räväkämpiä, jota äänemme kuuluisi kohinan yli?

Päätalon 2. kerros, sali A1

11:30-12:00

Uuden yliopiston ja korkeakouluyhteisön ensimmäinen vuosi: Viestintä ja markkinointi muutoksen tekijänä, tukijana ja kohteena

Viestintä- ja brändijohtaja Camilla Lindfors (Tampereen yliopisto)

Päätalon 2. kerros, sali A1

12:00-13:00

Lounas

Lounaslipukkeesi käy kaikkiin keskustakampuksen ravintoloihin:

Päätalon Juvenes-ravintolasta on varattu lounastajille kaksi kabinettia.

 

13:00-13:45

Alustetut keskustelut I

13:00-13:45

Viestintä, yliopisto ja muutos

Kahden yliopiston fuusio ja tiivis yhteistyö yhden ammattikorkeakoulun kanssa – mitä opimme Tampere3-hankkeesta?

Keskustelun alustaa johtava asiantuntija, Tampere3-hankkeen viestinnän ja markkinoinnin projektijohtaja Katja Kannonlahti (Tampereen yliopisto).

Päätalon 2. kerros, sali A3

Miten rakentaa kaikille yhteinen, mutta jokaiselle oma intra?

Intran suunnittelun ja rakentamisen onnistumiset ja kipupisteet.

Keskustelun alustavat intraprojektimme kovat naiset, viestintäsuunnittelija Teija Pekkarinen (TAMK), tiedottaja Nina Väyrynen (Tampereen yliopisto) ja tiedottaja Sara Riihimäki (Tampereen yliopisto).

Päätalon 2. kerros, sali A2a

Mistä lisää vuorovaikutusta somessa?

Näin Verohallinnosta tuli somehitti.

Keskustelun alustavat  Inka Leisma ja Nanna Jussila (Verohallinto).

Päätalon 2. kerros, sali A4

14:00-14:45

Alustetut keskustelut II

14:00-14:45

Vieläkin välilöissä

Kuinka jättimäinen verkkosivuprojekti vedetään niin, että vielä lopussakin naurattaa?

Keskustelun alustavat tiiminvetäjä Mika Puonti (Tampereen yliopisto) ja tiedottaja Riikka Venetjoki (Tampereen yliopisto). Sessio saattaa sisältää huonoa huumoria.

Päätalon 2. kerros, sali A2a

Kun ihminen ryhtyi ratkaisijaksi

Näin rakennettiin perusta uuden yliopiston ja korkeakouluyhteisön brändille.

Keskustelun alustavat markkinointipäällikkö Jaana Kaartinen (Tampereen yliopisto) ja markkinointikoordinaattori Hanna-Leena Saarenmaa (Tampereen yliopisto).

Päätalon 2. kerros, sali A3

Ei vain kääntämistä

Mitä vaatii suomalaisen sanoman vieminen kansainväliselle yleisölle?

Keskustelun alustaa kielentarkastaja Matthew James (Tampereen yliopiston kielikeskus).

Session kieli on englanti.

Päätalon 2. kerros, sali A4

14:45-15:15

Ohjelmallinen kahvitauko - virkisty ja verkostoidu

Kahvien lomassa voit vaihtaa kuulumisia samaa työtä tekevien kollegoiden pöydässä, kuulla lisää Euprio- ja NUAS-konferensseista sekä twiittailla kivoja tunnisteella #yoviestintä2020.

Päätalon 2. kerros, juhlasalin aula

15:15-16:00

Alustetut keskustelut III

15:15-16:00

Miten tavoittaa lapset ja nuoret kohderyhmänä?

Case Juniversity. Miten monesta erilaisesta toiminnasta syntyi yksi yhteinen konsepti?

Keskustelun alustaa opiskelijapalveluiden päällikkö Kaisa Keskitalo (Tampereen yliopisto).

Päätalon 2. kerros, sali A3

Tampere Alumni Ambassador

Keskustelun alustaa suhdetoiminta- ja markkinointitiimin Kati Ruotsalainen (Tampereen kaupunki, strategia- ja kehittämisyksikkö) ja Tampere Alumni -alumnisuhteiden tiimistä Taija Remus-Lehtinen (Tampereen yliopisto).

Päätalon 2. kerros, sali A4

Näin syntyi Unit-lehti

Yliopiston oma lehtimedia – onko järkee vai ei?

Keskustelun alustaa toimituspäällikkö Tiina Lankinen (Tampereen yliopisto).

Päätalon 2. kerros, sali A2a

17:00-18:00

Vapaa kierros Vapriikissa

Mahdollisuus tutustua museokeskus Vapriikin näyttelyihin omassa tahdissa.

Varoitus: Vapriikki on koukuttava. Muista tulla myös illalliselle!

18:00-21:00

Illallinen ja iltajuhla Vapriikissa

Ruokailu Vapriikin museoravintolassa, Vapriikin 1. kerros

21:00

Jatkot Pyynikin Brewhousessa

Pyynikin Brewhouse tunnetaan projektipiireissä myös nimellä Koskikampus. Viestintäpäivien osallistujille juomia tarjoushintaan.

Osoite: Verkatehtaankatu 2 (Tammerkosken rannassa Hatanpään valtatien alussa)

Ehdotettu kävelyreitti Vapriikista Pyynikin Brewhouselle

Perjantai 17.1.

8:30-9:00

Silmät auki aamukahvilla

Päätalon 2. kerros, muotokuva-aula

9:00-10:00

Näin syntyy hyvä podcast

Journalistiikan työelämäprofessori, toimittaja Olli Seuri

Päätalon 2. kerros, sali A1

10:15-11:00

Somen aikakaudella ei kannata sössiä kriisiviestinnässä

Kriisiviestinnän asiantuntija Sara Lindström, Miltton

Päätalon 2. kerros, sali A1

11:00-11:30

Yhteenveto ja kiitokset

11:30

Lounas ja hyvää kotimatkaa <3

Lounaslipukkeesi käy kaikkiin keskustakampuksen ravintoloihin:

Päätalon Juvenes-ravintolasta on varattu lounastajille kaksi kabinettia.